Montenegro - Reisverslag uit Montenegro, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Montenegro - Reisverslag uit Montenegro, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Montenegro

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

28 Augustus 2015 | Brazilië, Montenegro

Het was een nacht op een hard matras. Op zich goed geslapen, alleen aan eind van de nacht werd het draaien en nog eens draaien.
Bekende ritueel van de dag gaat beginnen: douchen, eten, nog een kleine rond tour oa bij de kerk langs, afscheid nemen en op weg.
We worden oa nog naar een gebouw gereden welke mogelijk een nieuwe locatie van de kerk gaat worden. De huidige is in slechte staat, met weinig parkeer ruimte. Het nieuwe gebouw heeft een betere staat van onderhoud, goede parkeer gelegenheden, en een goede locatie. In een soort winkelcentrum. Ze zijn nog aan het nadenken en onderhandelen. Maar lijkt veel belovend.

Vervolgens gaan we op weg. Eerst gaan we naar Cachoerias do sul. Dit is een kerk welke niet in ons kerkplantingsproject zit, maar wel een onderdeel is van de IPB. De predikant heb ik al eens eerder ontmoet. Hier wordt de maaltijd genuttigd. Het is dan een uur of een.
Ook hier gaan we nog bij de kerk langs. Een oudere muffig gebouw die niet optimaal is. Ook zij zijn op zoek naar een nieuw onderkomen. Deze denken ze gevonden te hebben. En uiteraard moeten we daarbij langs. Het is een zeer groot gebouw, met zeer veel ruimte, op een heel goede plaats. Het staat twee jaar leeg en te koop.
Carlos geeft aan dat er gevoelsmatig iets niet klopt. De prijs is 1 milj. reaas (omgerekend 330 €). Maar gezien het totaal gebouw met alles er op en er aan lijkt dit te goed koop. Er moet haast wel een adder onder het gras zitten.

Nog twee en een half uur rijden, en dan komen we aan op onze eindbestemming Monte Negro. Ook hier is een avonddienst. Een iets ingekorte met alleen een preek, en een praatje van mij. We hebben nog een avondmaaltijd nodig die in een pizzaria gevonden wordt. Dan is het tien uur a half elf. Het was een gezellige maaltijd met een paar gemeente leden.
Nog even wat foto's van de pastor bekijken. Nog even het een en ander beschrijven en dan maar weer slapen.
Boa noite