Foz de Igaucu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Foz de Igaucu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Foz de Igaucu

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

01 September 2015 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Maandag ochtend dus vroeg opgestaan. Zoals in vorig verslag al aangegeven eerst naar Rio de Janeiro geweest. Naast de sloppenwijk waar een IPB kerk in staat hebben we ook het Christusbeeld gezien. Het blijft indrugkwekkend dit beeld.
Rond twee uur zijn we dan op het vliegveld terug. We kunnen gaan inchekken en de bagage afgeven voor de reis naar Curitiba.
Het bezoek aan RGdS is dan voorbij. Nu hebben we nog tot donderdag de tijd om te ontspannen en indrukken te verwerken.
Wat een centraal thema tijdens deze reis was dat we in nagenoeg elke gemeente intervieuw hebben gehouden. Waarbij we steeds vroegen of ze het geloof konden delen met ons in Nederland. Dit leverde ontzettend mooi en bijzondermateriaal op waar we nog hopelijk lang uit kunnen putten.

We merken ook dat het goed is om nu een stuk ontspanning te mogen hebben. Die hebben we gevonden in het gaan bezoeken van de wereld beroemde watervallen.
Zoals aangegeven zijn we maandag van Rio naar Curitiba gevlogen. Daar hebben we Ivette ontmoet en kort gesproken. Vlak bij vliegveld in hotel geslapen om dan de volgende dag, dinsdag, van Curitiba te vliegen naar Foz de Igaucu.

Na aankomst in Foz huren we een auto om dan dinsdag naar de watervallen te kijken vanaf de Braziliaanse kant, en dan woensdag vanaf de Argentijnse kant.

Wat zal ik daar over zeggen. Alle superlatieven kloppen. Indrukkenwekkend mooi. Om stil van te worden. Bij een mogelijkheid om foto´s te uploaden zal ik er een paar hier op de site zetten. Vanaf de Braziliaanse kant heb ik de watervallen nog niet eerder gezien.
Morgen, woensdag, gaan we naar de Argentijnse kant. Dit wordt ook weer mooi.
Na terug komst uit het nationaal park zullen we s´avonds nog terug vliegen naar Curitiba om daar te slapen. Dan is het donderdag als we weer wakker worden en zullen we vanaf Curitiba naar Rio vliegen. Om dan in de avond een start te maken met de terugvlucht naar Nederland.
Vrijdag rond de middag zijn we dan op schiphol.

Maar nu nog eerst een dag watervallen bekijken.