Erechim - Reisverslag uit Erechim, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Erechim - Reisverslag uit Erechim, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Erechim

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

20 Augustus 2015 | Brazilië, Erechim

Na een goede nachtrust ontbijten we in het hotel. Bij een goed ontbijt hoort vers fruit, en dan met name papaya. Een heerlijke vrucht met oranje vruchtvlees, stevig van structuur, en toch ook weer zacht. Heerlijk.
Rond tien uur werden we opgehaald door Carlos Garcia, onze mede reisgenoot en begeleider de komende week. Kort zien we ook nog even Jedeias. Hij gaa nu niet met ons mee, we zullen hem in Ijui weer ontmoeten.
Vooraf was er een reisschema per dag opgesteld, maar die is inmiddels veranderd. Vandaag zullen we op reis gaan naar Erichem.

Erechim is een plaats meer naar het noorden, dicht bij de staat Santa Catarina, Hier ben ik nog niet eerder geweest. Tijdens de eerdere reizen werd deze plaats overgeslagen om verschillende redenen. Het kerkplantingsproject loopt zeer langzaam.
Momenteel gaat het gelukkig weer beter.
Maar voordat we daar zijn hebben we nog vele kilometers te gaan.

Het is een rit door de bergen. Het weer is wisselend, met regen en zonneschijn. Temperatuur was varierend tussen 13 en 18 graden. We hebben genoten van de uitzichten en het landschap. Opvallend was onder andere de bloei van de boom Ipe. Er zijn verschillende kleur varianten, wij zien hier mt name de roze en de gele.
Uiteindelijk na een uur of acht en 450 km verder ariveren we in Erichem. Hier gaan we naar de pastor van degemeente Mauro en zijn vrouw Isabella, en hun twee kinderen.

Nu hebben we een korte ontmoeting met hun, morgen komen we nog uitgebreid bij hun terug. Vervolgens worden we naar een ander adres gebracht, een van de gemeente leden, waar we zulen overnachten. Het blijkt een zeer hartelijke echtpaar te zijn met een riante woning. We hebben alle drie een eigen kamer. Carlos blijftbij Mauro.
S avonds is er nog een bijeenkomst in de kerk, hier zijn we bij.

Het is een "leerdienst". Mauro geeft aan de hand van Handelingen 1 uitleg over het dicipelschap, en de rol van de kerk in de huidige tjd. Er wordt veel gezongen. Opvallend ook een lied wat we in Nederland ook kennen. (alleen weet ik nu even niet hoe hij in het Nederlands heet....). Na afloop van de dienst hebben we nog een gesprek met twee jongeren.

Na terugkomst kunnen we het een en ander via de huiselijke wifi nogchecken, verwerken, wereldkundig maken om daarna heerlijk te gaan slapen.

• 20 Augustus 2015 - 18:03

Johanna:

Hee pap,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat en er alweer mooie ontmoetingen en gesprekken zijn geweest.
    Hier gaat alles goed, de eerste werkweek zit er weer op en morgen gaan mama en ik lekker naar de camping.

Veel plezier nog en groetjes aan Mieke en oom Jan Ties