Canoas, naderend afscheid - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Canoas, naderend afscheid - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Canoas, naderend afscheid

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

03 December 2013 | Brazilië, Canoas

Een tjid geen versalg/blog, en nu dan al weer een. In mijn vorig verslag heb ik de belevenissen van de zondag weer gegeven
Vandaag, maandag, stond eerst van alles op programma, daarna nagenoeg niets meer. Twee personen van de groep gaan vandaag terug naar Nederland, dus deze twee hebben we eerst op het vliegveld afgeleverd. Dit was in het begin van de middag. Daarna zij we naar een wijk/voorstad van Porto Alegre gegaan genaamd Gravatai. In deze gedeelte van de stad had de IPB nog een kerkgebouw zonder dat ze dit wisten. Een aantal jaren geleden zijn ze hier achtergekomen, en via een rechtzaak hebben ze dit gebouw weer terug gekregen. Het plan is nu om dit gebouw weer verder op te knappen. Inmiddels is het een preekplaats van de IPB welke door Canoas ondersteund wordt. Een beginnende kerk is aan het groeien. Een beginnend evangelist werkt in dit gebouw. Hierbij heeft hij onderandere veel contacten met de plaatselijke kinderen. Met hun maakt hij allerlei kunstwerken. En via deze weg komt er langzaaam contact met de gezinnen.
Met elkaar waren we zeer onder de indruk van het werk welke deze man verzet. Een mooi voorbeeld an hoe God via allerlei mensen aan het werk is.

Het wordt tij om te gaan slapen. Morgen nog een touristische programma met een rondrit door de stad. S avonds vliegen we naar Sao Paulo. We gaan inprincipe naar Mackenzie universiteit. Daarna wordt het langzamerhand tijd om afscheid van Brazilie te nemen. In de avond vliegen we terug naarNederland. Ik hoop tussendoor nog een keer terug te komen voor een update.

• 05 December 2013 - 17:30

E.Kruizenga:

Taco,

Je bent al weer thuis denk ik als ik dit schrijf.
    Een bijzonder verhaal van die "verloren, maar nu weer terug gevonden"kerkgebouw.
    Het is al weer in functie en hoe! Vol met kunstzinnge jeugd en een kunstenaar als pastor.
    Daar heb ik vertrouwen in. Het kan niet beter.Christenen behoren geschoold te worden in goede kunst,
    denk aan de tabernakel, en aan de tempel.
    Leuk dat je Mackenzie nog eens weer bezoekt. Je zult nu, met behulp van anderen, wat beter contact
    kunnen leggen met de hoogleraren, dan toen wij er waren, al was dat ook een mooie ervaring.

Tot ziens,

Bert