Canoas, vertrouwde stadsgedeelte - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Canoas, vertrouwde stadsgedeelte - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Canoas, vertrouwde stadsgedeelte

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

02 December 2013 | Brazilië, Canoas

inmiddels al aantal dagen geleden dat ik een verslag heb gemaakt. Na vertrek uit Florianopolis. zijn we per vliegtuig vertrokken naar Porto Alegre/Canoas. We zijn in een hotel ondergebracht. Verschillende wegen en straten herkende ik.S'avonds werd er bij een chuhascuria gegeten. De meeste weten inmiddels wat dit betekend. Goed gebarbequeed vlees en salade eten. Mijn favoriet.
Zaterdag middag hebben we een bespreking met verschillende planters gehad over met name hun ervaringen hoe het in de praktijk werkt. Een bijzondere bespreking met mooie momenten.
Zondag werd een drukke dag. Een dag van veel reizen, en een dag van kerkdiensten bezoeken. S ochtends zijn we om 07:00 vertrokken naar Canela, kerkelijke partner gemeente van Roden. Hier hebben we de kerk bezocht waar een dienst was belegd waarbij de accent van de dienst meer op wat wij zouden zeggen een zondagschool bijeenkomst. Sape ging in deze dienst voor.
Na afscheid van hun genomen te hebben zijn we naar Farapoulilo gereden, een plaats net onder Caixes do Su[. Hier stond een maaltijd voor ons klaar met wederom heerlijk vlees, salades en fruit.
De kerk hebben we nog even bezocht waarna het tijd werd om afscheid te nemen.
De rit duurde weer een anderhalf a twee uur. We hebben ons even kunnen opfrissen in het hotel, contact kunnen maken met het thuisfront via Skype om vervolgens weer naar de kerk te gaan. En het zou het hele bijzondere kerkdienst worden.
De kerk die we gingen bezoeken was de kerk van Canoas. Dominee Daniel ging hierin voor. Het werd een dienst waarin alle sacramenten aan de orde zijn gekomen: de woordverkondiging werd verzorgd door ds. Piet Meijer. Daarnaast was er het sacrament van de doop: er werden 6 personen gedoopt, en nadien was er nog het sacrament van de avondmaal viering. Een zeer mooie dienst waarop ik met grote blijdschap op terug kijk.
Er werd niet alleen gedoopt in de dienst, maar er was ook nog een openbare geloofsbelijdenis van meerdere personen. Dat was dat het feest compleet maakte.
Ik zal vanavond later of ander morgen nog een blog schrijven over de volgende dag in Canoas. moet nu eerst naar beneden om gezamenlijk te gaan eten (plaatselijke tijd half acht in de avond)

• 02 December 2013 - 23:01

Mieke:

Ha Taco,

Fijn om te lezen dat jullie zoveel doen.
    Wat een belevenis al die elementen in 1 dienst.
    God zij dank voor deze vrucht van de Geest.

Groeten Mieke

• 03 December 2013 - 11:16

Bert Kruizenga:

Taco,
    Mooie berichten.
    Fijn dat onze predikanten mee kunnen doen in de dienst. Je hoort er dan echt helemaal bij.
    Jullie doen goed werk daar in RGdS.
    Fijn dat je ons kunt informeren.
    Doe de groeten aan ieder en geniet maar weer verder.
    Wanneer ben je trouwens weer in Nederland?
    Groet,
    Bert