Florianopolis, start consultatie/congres - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Florianopolis, start consultatie/congres - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Florianopolis, start consultatie/congres

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

27 November 2013 | Brazilië, Florianópolis

Vanochtend was het nog een rustig voorbereiden. Nog even bij het strand kijken. Uit checken, en een simpele maaltijd in de vorm van een patatje eten in een strandtentje.
Rond twee uur a half drie werden we door een taxibusje opgehaald om naar ons nieuwe locatie gebracht te worden.
In een afgelegen bosrijke omgeving ligt een rooms katholieke conferentie oord; een idylisch plaatje.
Gedurende de middag druppelen de verschillende gasten binnen. Vele onbekenden, maar inmiddels ook vele bekenden. Personen die ik in 2010 heb ontmoet zie ik nu verrassend hier terug. Een fantastisch weerzien wederzijds.
Na de avondmaaltijd begint dan de conferentie. Na de opening en officiele begroetingen wordt eerst een korte lezing gehouden. Vervolgens gaan we met elkaar zingen. Een aantal liederen welke zowel in het Engels als het Portugees zijn. En dat gelijktijdig met elkaar en doorelkaar. Zeer bijzondere ervaring.
Een lastig punt nadien was het vervolg van de lezing. De lezing was in het Portugees, welke om de een a twee zinnen vertaald werd in het Nederlands. Een vermoeiende bezig heid voor Piet en Sape, en voor de anderen om het te volgen.
Morgen wordt er gesproken in het Engels en vertaald in het portugees. We hopen en verwachten dat het dan wat makkelijker te volgen is.
Maar nu eerst slapen....