Mission Alive II / Bagé - Reisverslag uit Bagé, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Mission Alive II / Bagé - Reisverslag uit Bagé, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Mission Alive II / Bagé

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

17 November 2018 | Brazilië, Bagé

Tweede dag zit er al haast weer op. Vandaag begonnen met de tweede dag van de dicipeltraining. Was het gisteren grootste gedeelte van de dag theorie, vandaag was het concretiseren. Door de cursisten werd datgene wat gisteren eerst gedroomd. Vandaag werd het concreet maken van je plannen met duidelijke stappen en plannen maken.
Na afronding van de cursus gaat iedereen naar huis. De meesten hebben nog een rit voor de boeg van elkele uren.
Zo ook wij. Wij gaan naar de plaats Bagé. 350 km vanaf plaats waar we waren.
Onderweg vlak bij Bagé willen we een spoorlijn oversteken. Een van de weinigen. Onbewaakt. Vlak voor we oversteken horen we claxon van de locomotief. We wachten. Het is een locomotief met heel veel wagons achter zich. Ik heb ze niet geteld. Halverwege is nog een tweede locomotief. Geeft wel aan hoe lang deze trein was. En dan stopt hij ook nog. De personen achter ons besluiten al om rechts om keert te maken. Wij ook. Komt nog een auto aangereden. We vragen of er een omweg is om weer op de route te komen. Na uitleg vervolgen we de weg. Bij een kruising zien we dat de auto ook achter ons is aangekomen. Even claxonnen en we begrijpen elkaar. Hij gaat voorop en wij volgen. Wanneer we weer op de route zitten en de auto voor ons niet verder hoeft wordt er even getoeterd als dank. Zo wekte het vroeger in Nederland, zo werkt het nog steeds in Brazilie.
We worden ondergebracht in een hotel. De gemeente heeft nog geen eigen kerkgebouw. De samenkomsten die ze houden wordt ook in het hotel gehouden. Morgen vroeg zullen we de gemeente leden ontmoeten.
Na een bezoek aan een pizaria gebracht te hebben, met het bekende recept van de pizza puntjes, gaan we terug naar het hotel om van de nachtrust te gaan genieten.

• 18 November 2018 - 05:23

Mieke:

Goede morgen,
    Ik sta op het punt om naar de kerk te gaan.
    Goede zondag gewenst!