Uruguaiana - Reisverslag uit Uruguaiana, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Uruguaiana - Reisverslag uit Uruguaiana, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Uruguaiana

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

19 November 2018 | Brazilië, Uruguaiana

Vanochtend eerst een dienst mee gemaakt in de kerk van Bagé. In de kerk van Bagé betekend in een zaal van het hotel waar we geslapen hebben.
Een eigen kerkgebouw hebben ze nog niet. Ze huren elke zondag dus de zaal beneden in het hotel.
Ongeveer 20 - 25 personen zijn aanwezig. Eigenlijk zijn alle leeftijden wel vertegenwoordigd.
Er komen ook mensen uit Uruqai Bagé ligt dicht bij de grens.
Na de dienst gaat we uitgebreid met de gemeente leden praten. Dan is het eerst tijd voor een maaltijd om daarna te vertrekken naar Uruguaiana.
Een plaats waar ik al meerdere keren ben geweest.
Meest belangrijke moment dat ik daar was was in 2010, het jaar van de instituering. Tijdens de dienst heb ik een presentatie laten zien over de recente geschiedenis. Dit aan de hand van meerdere foto's.
Een van de bijzondere momenten was dat in de dienst van 8 jaar geleden een baby werd gedoopt. En nu acht bijna negen jaar later is dit een jongen die ook vanavond in de kerk zat. Hoe mooi was dat. Ik werd helemaal enthousiast.
Na de dienst nog met een gezin naar huis geweest. Bij gemeente leden waar Pieter en Marina vannacht slapen. Carlos en ik gaan mee naar de huis van de pastor. Daar slapen wij. Rafael spreekt voldoende Engels om samen een hele conversatie te kunnen hebben. Hier en daar gezamenlijke herinneringen oproepen.
Morgen wordt het wel weer een dag van vele kilometers maken, maar niet zoveel als vandaag.
Al met al weer een bijzondere dag.