Santa Maria - Reisverslag uit Santa Maria, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Santa Maria - Reisverslag uit Santa Maria, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Santa Maria

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

21 November 2018 | Brazilië, Santa Maria

Vanochtend vertrokken uit Ijui. Niet al te vroeg. We hadden genoeg tijd om te socialiseren. Doel voor vandaag is Santa Maria.
Over een lange rechte hobbelige weg. Wegen die we al zo vaak gezien hebben deze reis.
Rond twaalf uur zijn we in Santa Maria, etenstijd. Het moet er dan toch van komen deze reis: chuhascaria. Een selfie is het resultaat in dit restaurant.
Na de maaltijd gaan we naar de predikant met zijn vrouw.
Zij zijn vanaf januari hier in Santa Maria. Wel heeft de predikant al een half jaar lang regelmatig hier gepreekt. Met name om de overgang van de vorige predikant naar hem geleidelijk aan te laten verlopen.
Verder is het deze middag rusten. socialiseren.
In de avond dienst, het is dankdag, gaat Pieter voor. Ook hier wordt op een gegeven moment de mogelijkheid gegeven om in twee tallen te bidden. Blijft mooie bijzondere methode.
Na de dienst is het nog tijd voor een Pizza. Met meerdere jongeren gaan we naar de Pizzaria. Het recept wordt weer gevolgd. Vele kleine pizza puntjes met als laatste ronden de zoete pizza's.
Dit was een dag van maximale cultuur wat eten betreft.
Eerst de churasco, en dan s avonds de Pizza. Je kunt je voorstellen aan het eind van de dag, inmiddels is het twaalf uur, we nuttigen nog een kopje koffie en dan gaan we slapen.
Morgen is het de bedoeling om vroeg op te staan. 6 uur. dan gaan we via Monte Negro naar Canela.

Tags: ipb