Canela / Gramada - Reisverslag uit Canela, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Canela / Gramada - Reisverslag uit Canela, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Canela / Gramada

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

22 November 2018 | Brazilië, Canela

Zoals al gezegd was het vroeg dag. Het slapen was slecht. Zeer warm, maar dat was niet het ergste. Maar er waren kleine steekmuggen. Deze waren zeer irritant. Jeukte enorm tot pijnlijke plekken. Maar ochtends was er niets te zien. In de loop van de nacht werd het beter en alsnog goed geeslapen.
Weer een reis voor de boeg van een aantal uren rijden. De plaatsen werden weer ingenomen. Pieter voorin, Marina achter Garcia en op de laatste plaats zit ik.
In Monte Negro ontmoeten we Dielmer. In Monte Negro nemen we afscheid van Pieter en Garcia. Zij gaan door naar Porto ALegre, waarbij Pieter doorgaat naar Sao Paulo, en door naar Amsterdam.
Wij gaan met Dielmer naar Canela. Door de bergen. Een mooie rit. Ongeveer een uur.
In Gramada wachten we op Andre, de predikant van Canela. Inmiddels komt ons ter ore dat er in heel het gebied van Gramada en Canele geen water is. Mogelijk was er een waterleiding geraakt bij werkzaamheden waardooor mensen nu zonder water zitten.
Kort is er nog sprake van dat we terugzouden naar Porto Alegre. Na ampel beraad blijven we in Canela, waarbij de pastor een slaapplaats heeft geregeld bij een hostel/hotel. Deze hostel is van een gemeente lid.
In de avond is er nog een dienst. Deze periode is de periode van Thanksgiving, Ook hier werd er vanaovond aan geweid.
Tijdens de dienst kreeg ik de gelegenheid om de presentatie te houden. De presentatie die ik ook gehouden.
Meest bijzondere hierin was voor mij dat ik uit de kerk van Roden kom, de gemeente waarmee zij verbonden zijn.
Na de dienst is het tijd voor het diner. Meerder mensen hebben etenswaar meegenomen voor een warme maaltijd. Er was teveel.

vr gr