Cruz Alta - Reisverslag uit Cruz Alta, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Cruz Alta - Reisverslag uit Cruz Alta, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Cruz Alta

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

23 Augustus 2015 | Brazilië, Cruz Alta

Na nog een rondrit door Santo Angelo is het tijd voor de luch. Een aantal vrouwen van de gemeente zijn ook aanwezig. Daarna is het tijd voor afscheid nemen, en op weg te gaan naar Cruz Alta, een rit van 85 km. Valt dus mee.
We worden hartelijk ontvangen. Wat ons als eerste opvalt is de grote van de kerk, met daarbij ook nog bijgebouwen, en uiteindelijk staat op het terein ook het huis van de pastor.

Na een glas water gaan we in gesprek met de pastor. Hij geeft een historisch overzicht van de kerk hier in Cruz Alta. Het blijkt een indrukkend verhaal te zijn. Zeer indrukwekkend.
Na de maaltijd gaan we naar de kerk om een bijeenkomst bij te wonen gericht op de jongeren. Ook hier spreek ik kort in de dienst. Door Johanna was een filmpje gemaakt met kinderen van de school waarop ze een lied zingen. Dit werd als zeer mooi ervaren.

Morgen wordt het vroeg op staan, we gaan dan naar de volgende gemeen.
Hoe lang het rijden wordt weet ik nu nog niet, maar dat volgt nog wel.

• 23 Augustus 2015 - 16:38

Edwin:

Hey vriend. Even een kort berichtje van mij uit Spanje. Ik lees dat je zeer indrukwekkende momenten beleeft tijdens je reis. Prachtig mooi om te vernemen. Geniet vooral (dat zul je zeker ook doen) en tot een spoedig weerzien. Groet, Edwin