colônia Brasolândia - Reisverslag uit Unaí, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu colônia Brasolândia - Reisverslag uit Unaí, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

colônia Brasolândia

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

26 November 2018 | Brazilië, Unaí

zondag ochtend eerst naar de kerk in Unai geweest. Bij binnenkomst was Piet en Afien samen met Marina al aanwezig. Stonden net te praten met juffrouw Dees. Een hartelijke ontmoeting volgde.
De dienst was in het Portugees. De avond dienst zou in het Nederlands wezen. Na de kerkdienst meerdere personen gesproken. Een aantal van hen hebben ook in Monte Alegre gewoond. Meerdere mensen van de familie Cnossen.
Tussen de middag hebben we warm gegeten bij Bijsterveld. Daarna werd en we opgehaald door Arjen en Janine om naar Brasilia te gaan. Naar de gemeente die daar in de afgelopen periode is ontstaan. Om daar naar de kerk te gaan ben je dus twee uur aan het rijden.
De deuren werden net geopend van de kerk toen we aankwamen.
Het zijn van de rolluiken die bijvoorbeeld voor een garage box zitten. De deuren gingen dan ook niet weer dicht. De hele zijkant van de kerk is dan dus ook open.
Af en toe kwam er een auto of een persoon langs, maar meer ook niet.
De kerk zat met een kleine vijftig personen mooi vol. Er was een leesdienst van de ouderling.
Na de dienst was er de gelegenheid om met de gemeente verder kennis te maken en een maaltijd te nuttigen. Dit was speciaal voor ons georganiseerd.
Opvallend was dat het een gemeente is met heel veel jongeren. De meeste kerkleden waren onder of rond de dertig jaar.
Meerdere mensen spraken Engels.
Het was een fijne dienst om daar bij aanwezig te zijn.
Na nog een bezichtiging van de kathedraal gaan we op weg naar huis. Rond half twaalf komen we aan in Unai.
Maandag ochtend gaan Marina en ik naar juffrouw Dees. We worden van harte welkom gegeten. Een uitgebreid gesprek over toen en nu volgt.
Smiddags was het plan om naar de predikant te gaan. Helaas moest hij de afspraak afzeggen wegens ziekte. We werden toen uitgenodigd om mee te gaan naar Unai, de plaats veertig kilometer verder op. Waar de colonie onder valt.
Halverwege de avond zijn we daarvan terug. Na nog een kop koffie gedronken te hebben bij Piet en Afien ga ik met Arjen mee naar zijn huis.
Inmiddels tegen middernacht, tijd om te gaan slapen.

Tags: IRB