Ijui - Reisverslag uit Ijuí, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Ijui - Reisverslag uit Ijuí, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Ijui

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

20 November 2018 | Brazilië, Ijuí

Ijui, een plaats die al vaker in de verslagen naar voren is gekomen om te slapen. Nu de derde keer. Maar wel in een ander appartement.
Maar goed dat is het eind van de dag.
Vanochtend vertrokken uit Sao Borja. Niet heel vroeg. We hebben rustig aangedaan. Kopje koffie, broodje enz. We hoeven ook niet zo extreem lang te rijden. Ik dacht iets van drie uurtjes. Onderweg naar Santo Angelo willen we nog bij de Jezuiten ruine klooster kijken. Helaas is deze dicht, en dan zouden we moeten wachten tot half twee. Dat hebben we er niet voor over. Nog een paar kiekjes geschoten van de buitenkant, en door naar Santo Angelo.
Hier hebben we de lunch. Het is weer een hartelijke weerzien. De tafel is al gedekt. en ziet er weer heerlijk uit. Veel fruit, lekker vlees enz.
Na de maaltijd hoeven en we niet direct weg. Er is ruimte om te kletsen en om uit te rusten.
Een korte rit volgt nog naar Ijui. Naar pastor Vanderlei.
Als we bij hen aankomen drinken we even wat, en dan is het tijd om naar de kerk te gaan. We kunnen dit lopend. Hier geef ik ook een presentatie over het werk in RGdS. Een aangepaste presentatie die ik ook al gehouden hen.
Tijd voor een goede nachtrust.

• 21 November 2018 - 05:47

Mieke:

Ha Taco,
    Ja dat Jezuietenklooster, wat een verhaal en wat een prachtige resten van de ijver van de mensen die toen in Br. werkten.
    Het is net of ik een beetje mee reis.
    Ok voor de fam Vanderlei de groeten als jullie nog niet verder zijn gegaan.
    Geniet!!