Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Curitiba

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

02 September 2015 | Brazilië, Curitiba

Vandaag terug uit Foz do Igaucu. Wat een twee fantastische dagen hebben we gehad. Gisteren al het een en ander over geschreven.
Vandaag overtrof het toch wel van gisteren.
Op tijd naar Argentinië vertrokken. Zonder problemen daar aangekomen.

We gaan eerst naar het verste punt. Vanaf de ingang kun je dan met een treintje. Eerst naar een middel station. Uitstappen. En wachten tot de volgende trein komt die naar het eind gaat.

Er is een pad aangelegd boven het water. Je loopt dan als het ware naar het eindpunt om dan dicht bij een waterval te komen met een bijzonder zicht op het een waterval.

Na plusminus uur a anderhalf hebben we het daargezien en gaan we terug naar het middenstation. Omdat het inmiddels etenstijd is nemen we een broodje bij de Subway.

En dan naar de watervallen. Onbeschrijflijk, zo mooi. We hadden geluk. De zon was goed van de partij. Met als gevolg dat op verschillende plaatsen en momenten een prachtige regenboog te zien was. Ik kon niet ophouden met knippen van foto's.

Vervolgens gaan we naar een zogezegd verdieping lager. Ook hier mooie vergezichten en veel water. Inmiddels is het bewolkt geworden. Meerdere keren zeggen we tegen elkaar dat we er goed aan hebben gedaan om eerst naar boven te gaan, en later naar beneden.
Na verloop van tijd hebben we het gezien en besluiten terug te gaan.

Wat met een paar dikke druppels regen begon blijkt even later een enorme hoos bui te wezen. Ondanks de jas die ik aandoe wordt ik tot op de onderbroek nat. Gelukkig heb ik mijn sneldrogende broek aan.
We besluiten om naar huis te gaan. Inmiddels hadden we meest belangrijke al wel gezien. Het is dan een uur of vier wanneer we vertrekken.
Voor de Argentijnse grens komen we in een file terecht waar geen enkele beweging in zit. Wat blijkt er is een staking gaande waardoor er geen auto in of uit kan. Dan gaat de tijd snel. Waren we heel vroeg, nu dreigt een telaat komen.
Toch komt het goed. Nadat we de auto hebben ingeleverd worden we naar het vliegveld gebracht om nog een tijdje te wahten.
Na een goede vlucht bereiken we ons hotel.
Inchecken, douchen en eten.
Tijd voor een verslag, en dan maar weer slapen.

We gaan ons voorbereiden op de terug weg. Inmiddels online ingechecked. Koffers klaargemaakt. Morgen eerst naar Rio en dan s avonds door vliegen naar Amsterdam.