Santa Maria - Reisverslag uit Santa Maria, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Santa Maria - Reisverslag uit Santa Maria, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Santa Maria

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

24 Augustus 2015 | Brazilië, Santa Maria

We hebben een rit van twee en half uur op de planning staan. Na afscheid van Reginalo en Mirjam genomen te hebben gaan we op reis.
De planning is dat we rond tien uur in Santa Maria zullen aankomen. Dit zou haalbaar wezen wanneer je op tijd vertrekt, maar het eerste kwartier is al weer voorbij zonder dat we gereden hebben.
We zijn goed en wel op de weg, of het oranje lampje van de benzine meter begint te branden. Toch maar terug, weer vijf tot tien minuten.
Verder gaat de reis goed. Onderweg is er al een probleem met GPS ontvangst. Dat is lastig wanneer je in een onbekende stad komt. Uiteindelijk, een half uur te laat komen we bij de kerk. Ze zijn toch maar alvast begonnen. Ik schat in een minuut of tien.

Na de dienst ontmoeten we de pastor en zijn vrouw. Blijkt dat ze van Nederlandse afkomst is. Voor degene die wat ouder zijn het is een kleindochter van ds Schalkwijk. Drie weken geleden hebben ze net een kleine gekregen, een dochter. Ze hadden al een zoon.
Omdat het etenstijd is gaan we naar een restaurant. Zo'n restaurant waar ze met die vlees spiezen langs komen. Oh Oh, wat weer een heerlijkheid.

Na de maaltijd worden we rondgereden door de stad. Meest bijzondere is dat we naar het cafe gaan wat in de nieuwjaarsnacht van 2012 naar 2013 is afgebrand en waarbij meer dan 250 jonge mensen zijn omgekomen. De naam van die disco is Kiss. Toen we daar stonden kon ik me het wel weer herinneren. Een groot drama wat wereldnieuws was.
Vervolgens is het een middag van rust. Letterlijke rust. We gaan terug naar de kerk. Achter de kerk is nog een bijgebouw met mogelijkheid van overnachting. Daar zullen we dus dan ook de nacht doorbrengen. Zover is het nog niet, maar het werd wel tijd voor onze zondagse middag slaapje. Heerlijk op bed gelegen, en geslapen.

Half acht s'avonds begint de dienst. De bedoeling is dat ik na de dienst ook nog acte de presence geef. Mijn eerste plan hiervoor was dat ik de presentatie wilde laten zien die ik ook bebruikt had in Ijui. Helaas door technische problemen lukte dit niet.
Er werd een alternatief bedacht. Naast een powerpoint presentatie heb ik ook nog een filmpje bij me die door Johanna is gemaakt. Hierop zijn kinderen te zien van de school uit Emmen die in het portugees een lied zingen. Deze hebben we vanaf de laptop afgedraaid, waarbij de eerste keer alleen gekeken werd, en de tweede keer werd door de gemeente meegezongen. Een zeer mooi moment.

Na de diesnt is er nog even een sociaal moment met drinken. Inmiddels is het bijna tien uur. Het is al weer een mooi poosje geleden dat we wat gegeten hebben. Samen met de pastor gaan we nog naar de pizzaria.
Laat ik er dit van zeggen: " het smaakte goed".

Ik besluit nog even dit verslag te schrijven waarbij Jan Tiens inmiddels vertokken is naar dromenland. Lijkt me ook een goed plan.
Morgen een lange rit voor de boeg, tussen de drie en vier honderd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Santa Maria

Taco

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 41130

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 29 November 2018

Bezoek Rio Grande do Sul en Unai

15 Mei 2017 - 25 Mei 2017

Bezoek RGdS en IRB 2017

18 Augustus 2015 - 04 September 2015

bezoek RGdS 2015

25 November 2013 - 05 December 2013

Congres/consultatie 2013

08 Maart 2012 - 22 Maart 2012

Bezoek IPB 2012

12 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Bezoek IRB en IPB

08 Januari 2010 - 23 Januari 2010

Bezoek IPB

13 Oktober 2008 - 01 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: