Santo Angelo - Reisverslag uit Santo Ângelo, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu Santo Angelo - Reisverslag uit Santo Ângelo, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

Santo Angelo

Door: Taco

Blijf op de hoogte en volg Taco

22 Augustus 2015 | Brazilië, Santo Ângelo

Na een indrukkennde gisteravond, werd ik s'ochtends gevraagd of ik lekker geslapen heb is mijn antwoord dat ik het niet weet.
Bij het ontbijt wordt ons verteld dat Vanderlei al naar Carazinho is om een pastor weg te brengen. Wat bleek nameljk de pastor moest met de bus naar Porto Alegre. Aan eind vn de avond vroeg hij nog om een kaartje te kopen. Bleek dat er geen kaartje vanuit Ijui meer te krijgen had.Vandaar het wegbrengen van de pastor naar Carazinho. (twee uren rijden). Daar aangekomen, was de bus al weg, dus maar doorrijden naar Passo Fundo. Weer een uur verder....
We hebben een rustige ochtend. Na terug komst van Vanderlei gaan we eten. Dan nog naar de kerk. En dan nemen we afscheid van Vanderlei en Naja.
Onderweg naar Santo Angelo. Iets van de routeaf is zijn de ruines van de Jezuieten. Voor mij is dit de derde keer om ze te zien, maar blijft mooi.
Vervolgens nog een klein uurtje rijden om in Santo Angelo aan te komen. Hier worden we hartelijk ontvangen door de pastor en zijn vrouw.
Hier zullen we de nacht ook doorbrengen. Het appartement heeft twee slaapkamers. Dat komt goed uit. een slaapkamer voor de vrouwen, en de andere voor de mannen. Uiteindelijk slapen Carlos en de pastor in de kamer op de grond, Jan Ties en ik slapen in de slaapkamer, en Mieke slaapt bij de vrouw an de pastor.

S'avonds is er een bijeenkomst met de gemeente. Het blijkt een hele jonge gemeente te zijn met meerdere jonge stellen. Na zingen, bidden en een overdenking uit Jesaja hebben wij een intrvieuw met een aantal gemeente leden, de rest begint aan de maaltijd. Een typisch gerecht uit de streek met maniok en vlees. Heerlijk. Het is een soort soep.
Het intervieuw levert bijzondere getuigenissen op.

Rond tien uur zijn we thuis. Nog kort bijelkaar gezeten, waarna het bed weer gezocht wordt.
Voor mij betekent het een zeer harde ondergrond. Toch slaap ik redelijk. Af en toe even omdraaien.