rondreis - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu rondreis - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Taco Buitenhuis - WaarBenJij.nu

rondreis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Taco

16 Oktober 2010 | Brazilië, Canoas

we hebben een rondreis(je) gemaakt van twee dagen. allereerst zijn we vertrokken naar Canela. hier hebben we Alfonso en Titiana ontmoet, de kerkplanters van deze plaats. inmiddels hebben ze een andere kerkgebouw. het is groter. zoals het er nu naar uit ziet zal de kerk van Canela nog voor het eind van het jaar geinstitueerd worden. een mooi resultaat.
vervolgens vetrokken naar Caixes do Sul. hier een dienst meegemaakt, iets wat toch het meest bijzondere van de reizen blijft: samen God loven en prijzen, en naar zijn woord te luisteren. verschillende werelddelen, een God!!!
na de dienst met elkaar een broodje gegeten (dan is het al wel tien uur s avonds). je merkt dan een enorme hartelijkheid van alle gemeente leden. na afscheid genomen te hebben zijn we naar onze slaapplaatsen vertrokken.
de volgende ochtend nog kort weer contact gehad met een aantal kerkleden bij hun nieuw te bouwen kerk. bij de grondbeginselen heb ik ook in januari gestaan, het is dan ook mooi om te zien dat het nu verder gaat met de bouw. zoals bij veel projecten gaat blijft geld vaak een probleem.
vervolgens nog naar een kerkplanter geweest in het plaatsje Falipinho. dit is voor ons een nieuwe plaats welke we nog niet kenden. hier is al wel langer een kerkplantings project, alleen die werd niet door PMC behartigt maar door een andere afdeling van de IPB namelijk de JMN. wel gaat het nu dus onder de PMC vallen.
vervolgens terug naar Canoas; hier hebben we afscheid genomen van Jedeias. hij ging vanuit hier door naar Rio de Janeiro om een kerkinstituering bij te wonen.
vanavond gaan we nog naar Montenegro, ongeveer 40 min rijden. hier zullen we een gemeente bijeenkomst bijwonen.
zoals jullie merken hebben we weer vele goede contacten. ontmoetingen waar we met elkaar weer blij van worden.

• 16 Oktober 2010 - 20:27

Johanna:

heb je al leuke/mooie fotos?:D

• 16 Oktober 2010 - 21:44

Renske:

Daaaag P.Taco :D
    Dus helemaal in Brazillie!! Inderdaad fijn om in een ander land in een andere kerk te zijn, en toch samen dezelfde God te kunnen loven! Hopelijk zullen er nog veel van zulke ontmoetingen volgen..